lean marketing

Dynamiczny rozwój przemysłu sprawił, iż nie do uniknięcia stały się zmiany w modelach kierowania przedsiębiorstwami oraz ich pracownikami. Lean manufacturing to jedna z takich doktryn ekonomicznych. Jej celem jest zwiększenie efektywności procesu produkcyjnego w określonym zakładzie. Jak nietrudno można domyślić się, zamysł ten wywodzi się z Kraju Kwitnącej Wiśni, często odwołującej się do szeroko rozumianego minimalizmu. Prekursorem tej metody była marka Toyota. W ramach Lean management mamy styczność z eliminowaniem wszystkich czynności wykonywanych w toku produkcji, a równocześnie absolutnie niekoniecznych. Priorytetowym celem „szczupłego zarządzania” jest więc zmniejszenie marnotrawstwa zarówno w odniesieniu do siły roboczej jak i wykorzystywanych materiałów. Zastosowanie metod lean management stwarza szansę uzyskania takich efektów, jak zwiększenie produktywności oraz jakości wyrobów.
lean
Także stosunki wzajemne w firmie zazwyczaj poprawiają się. Jest to związane z lepszą komunikacją. Co interesujące techniki z obszaru lean management mogą być wdrażane w każdym przedsiębiorstwie, obojętne z jakiej branży oraz jakiej rozmiarów. To, co ma znaczenie to zdolność ocenienia, które działania są niepotrzebne dla firmy.

Dodaj komentarz