Dynamiczny rozwój przemysłu spowodował, iż konieczne stały się modyfikacje w koncepcjach zarządzania przedsiębiorstwami oraz ich pracownikami. Lean manufacturing to jedna z takich planów. Jej zadaniem jest zmultiplikowanie efektywności procesu produkcyjnego w określonym przedsiębiorstwie. Jak nietrudno można wydedukować, koncepcja ta ma swoje korzenie w Kraju Kwitnącej Wiśni, słynącej z szeroko pojętego minimalizmu. Pierwszym korzystającym z tej metody była marka Toyota. W ramach Lean management mamy do czynienia z ograniczeniem do minimum wszystkich czynności wykonywanych w toku procesu produkcyjnego, a równocześnie absolutnie niekoniecznych. lean Nadrzędnym zadaniem „szczupłego zarządzania” jest więc zlikwidowanie marnotrawienia zarówno w wymiarze pracy pracowników jak i eksploatowanych materiałów. Skorzystanie z form działania lean management daje szansę uzyskania takich korzyści, jak poprawa produktywności oraz jakości produktów. Także stosunki między pracownikami w firmie zwykle poprawiają się. Ma to związek z skuteczniejszą komunikacją. Co istotne sposoby działania z obszaru lean management mogą być implementowane w każdym przedsiębiorstwie, wszystko jedno z jakiej branży oraz jakiej wielkości. To, co jest priorytetem to umiejętność ocenienia, które elementy procesów są niepotrzebne dla firmy.